Revizija zaštite podataka i pitanja zaštite podataka u sektoru telekoma

U svezi sa revizijom zaštite podataka došlo je do novih rješenja koja se razmatraju, a jedan od značajnijih primjera je EuroPrise, europski „pečat privatnosti“ koji je poseban projekt za reviziju. Tijekom revizije kompanije često slijede strane primjere, metode, prakse za učinkovitije djelovanje. Svrha se može postići na način da se ne povrijede prava zaštite podataka, ostala osobna prava, a istovremeno da se vodimo interesima kompanije.

Obrada podataka pojavljuje se u kontekstu sa ostalim pravnim odnosima i unutar sveobuhvatne sheme gdje ista ima posebnu svrhu. Načelo koje kaže da obrada podataka mora biti izvedena sa specifi čnom namjenom naglašena je u zakonu LXIII iz 1992 o zaštiti osobnih podataka i javnom pristupu podacima koji su od interesa javnosti (Zakon o ZP), kao i u Ustavu Republike Mađarske.

Revizija zaštite podataka može poslužiti kao rješenje za usklađivanje sa standardima adekvatne zaštite podataka, zatim kao temelj konstruktivnog pristupa koji su već prihvatile i kompanije.

Revizija zaštite podataka vrlo je raširena i ima veliku važnost u EU. Pravna pozadina je već spomenuta ranije u Direktivi 95/46/EC, koja ima stroge zahtjeve jer nalaže osiguranje kvalitete i jedinstvene standarde.

Zakon o zaštiti podataka regulira u okviru sigurnosti podataka da kontrolor podataka mora poduzeti sve tehničke i organizacijske mjere i izraditi pravila za postupke koja su potrebna za provođenje usklađenosti sa zakonom. Za određene kontrolore podataka obaveza je da moraju imenovati službenika za internu zaštitu podataka i za razvoj zaštite podataka i pravila za sigurnost podataka. Tipična područja revizije za zaštitu podataka su slijedeća: elektroničke telekomunikacije, fi nancijski odnosi, zapošljavanje, direktni marketing, osiguranje.

Svrha revizije je usklađivanje pravnih propisa, tehničkih zahtjeva o sigurnosti podataka, sigurnost informacija, zaštita poslovnih tajni, nadziranje interesa i namjene. Cilj revizije je dati osiguranje da je kontroliranje podataka u skladu sa zakonima i da osigurava usklađenost između efi kasnih operacija i zaštite podataka, kao i sigurnosti podataka. Glavna područja na kojima treba poraditi općenito su: specifi cirati ciljanu skupinu za reviziju, izabrati osobu koja će provesti reviziju, specifi cirati metodu, provjeriti područja i pitanja, dati zaključak vezano za rezultate i nastavak rada.

EuroPrise projekt uvodi Europski pečat tajnosti/privatnosti od treće strane, potvrđujući usklađenost IT proizvoda i IT usluga sa europskim propisima vezanim za privatnost, zaštitu podataka i sigurnost. Pruža nam jasne procedure i pouzdane kriterije, te vizualizira da je proizvod pregledan i odobren od strane nezavisne privatne organizacije, potiče zaštitu potrošača i provodi marketing kod proizvođača i inicira tajnost relevantne robe i usluga.

EuroPrise Konzorcij vodi nezavisni centar za zaštitu podataka pod nazivom Schleswig- Holstein iz Njemačkoj. Pilot projekt EuroPrise fi nancirala je Europska komisija te još uvijek nije donijela odluku da li da uvede „pečat“ kao jedinstveni sustav.

Druga vrlo važna razina gdje bi sektor telekoma mogao zatražiti neke preporuke je u prije spomenutoj međunarodnoj radnoj skupini koja se bavi zaštitom podataka u telekomunikacijama. Osnovana je 1983 i usvojila je veliki broj preporuka koje imaju cilj poboljšati zaštitu privatnosti u telekomunikacijama.

Usluge društvenih mreža fokusiraju se na izgradnju i potvrđivanje on-line mreža za društva ljudi koji dijele interese i aktivnosti ili koji su zainteresirani za interese i aktivnosti drugih. Većina usluga se primarno nalazi na mreži i pruža kolekciju različitih načina na koji korisnici mogu međusobno komunicirati. Mogu pružiti preporuke regulatorima, pružateljima usluga i posebno korisnicima usluga društvene mreže.

Pripadajuće prezentacije